Foto: Sara Fjeldvær

The Impossible Green er tilbake med ny musikk, ny turné og et nytt kapittel i sitt stadig voksende americana-univers. Etter et heseblesende år med over 60 konserter landet rundt, slipper bandet nå singelen «Farewell America», en låt som både hyller og utfordrer landet som har vært selve grunnmuren i musikken de elsker.

Å være et americanaband i 2026 er nemlig ikke bare enkelt. USA forbindes ikke lenger kun med rockemyter, landeveier og kulturell eksport i verdensklasse, men også med politisk kaos, konflikt og et glansbilde som for mange har slått sprekker. Det er akkurat denne følelsen The Impossible Green tar tak i på den nye singelen.

Bandet sier selv:

«Vi har sett opp til amerikansk kultur og musikk hele livet. Det har vært selve ledestjernen. De siste årene har USA sitt glansbilde falmet mer og mer, og det har gitt oss en ganske uggen følelse. En slags dårlig samvittighet. Låta er et oppgjør med det, men også en hyllest til noe av det vakre som har kommet derfra.»



The Impossible Green fikk et solid gjennombrudd med albumet «Quicksilver Daydream» i 2025. Skiva høstet sterke anmeldelser, og bandet fulgte opp med en omfattende turné som tok dem til festivaler som Øyafestivalen, Vinjerock, Olavsfest og Malakoff, i tillegg til klubbscener over hele landet.

Nå er de klare for neste runde. Det kommende albumet er produsert av Bård Ingebrigtsen og beskrives som enda et steg videre inn i bandets elektriske americana-landskap. Med ny musikk i sekken og bandbussen klar for nye mil, ligger alt til rette for at The Impossible Green skal fortsette oppturen.

The Impossible Green frem til å sette seg i bandbussen for en ny runde med konserter rundt om i landet:

18. juni Oslo, OverOslo
28. juni Trondheim, Sverresborg (support for ZZ Top)
11. juli Kokelv Live
18. juli Hasselvika, HEIM Festival
8. august Disenå, Audunbakkenfestivalen
14. august Levanger, Staupshaugen
12. september Rennebu, FestiVoll
15. oktober Ålesund, Løvenvold Theater
16. oktober Molde, Die Tankstelle
17. oktober Trondheim, Byscenen
22. oktober Lillehammer, Wiese
23. oktober Oslo, John Dee
24. oktober Kongsvinger, Vinger Blues & Rock Club + U18
27. oktober Rognan, Slipen Scene
28. oktober Tromsø, Bastard Scene
29. oktober Harstad, Fåret
30. oktober Bodø, Beddingen
31. oktober Mo i Rana, Rust
5. november Røros, Ungdommens Hus
6. november Ringebu, Arnemoen Gard
7. november TBA
11. november Gjøvik Kino & Scene
12. november Bergen, Kulturhuset
13. november Haugesund, Roots Pub
14 november Stavanger, Folken
18. november Porsgrunn, Ælvespeilet
19. november Drammen, Kometen
20. november Tønsberg, Uro Haugar
21. november Kristiansand, Kafé Krank

Bandet består av Mathias Angelhus, Adrian Ahtola, Johannes Konstad Brevik og Markus Margido Drazkowski Teksum.